maanantai 15. elokuuta 2016

Maanantai (viikko 6)

Tänään aamulla vaaka näytti 71,4 kg eli -700g viime viikosta. Hienosti tippuu näköjään paino taikajuoman avulla ;) Mua on nimittäin yritetty perheen ja kavereiden toimesta jo vuosia saada juomaan teetä, mutta en ole siihen suostunut, koska olen pitänyt sitä mauttomana litkuna. Eikä mikään ihme, kun olen nähnyt teen vain kahvinkorvikkeena amatööreille, jotka eivät pysty syystä tai toisesta juomaan niin paljoa kahvia kuin eläminen ehdottomasti edellyttäisi. No ei ehkä ihan, mutta jollain tasolla mun mielessä se on aina jotenkin ollut (se huonompi) vaihtoehto kahville, eikä ihan erillinen ja itsellään nautittava juoma. Eikähän se hyvälle maistu, jos tekee mieli juoda kahvia ja sen sitten vaan vaihtaa teehen, koska se on jonkun mielestä terveellisempää.

Nyt sitten päätin antaa teelle mahdollisuuden. Aloitin kokeilemalla vihreää teetä, kun sitä on eniten hehkutettu ja kuulemma sillä on jotain painoa alentaviakin vaikutuksia. Tiedä sitten siitä, mutta ei se oikeastaan ole yhtään hassumpaa nyt kun sen erottaa selkeästi kahvista. Aamulla ja päivällä valitsen ehdottomasti kahvin, mutta se kolmas aamukahvikupponen saattaa sitten välillä vaihtua teehen ja iltaisin teetä on myös ihan kiva juoda. Mutta mua vähän häiritsee, kun toi on tollasta valmista pussiteetä. Päivän kiireessä tietty kiva kun se on nopeaa ja helppoa, mutta iltoihin mulle sopisi ehkä paremmin jos sen voisi tehdä itse. Täytynee vähän tutustua aiheeseen, koska mitään kokemusta tai tietoa aiheesta mulla ei ole. Vähän houkuttaisi ajatus jos eri elementtejä voisi siihen itse sekoitella ja haudutella sen sitten jotenkin ehkä vähän huolellisemmin myös.. Vähän ehkä sama kuin ruoan maustaminen, siitäkin tykkään. 

Noh, eiköhän toi paino muutenkin aika paljon heittele tilanteiden mukaan, tälle viikolle nyt sattui tällainen lukema. Toi mun vaa'alla hyppiminen alkaa välillä naurattaa itseänikin, mutta sitä nyt vaan on kiva tutkia, mikä vaikuttaa milläkin tavalla. Plus mä tykkään numeroista ylipäätään ehkä vähän liikaakin, siitä voisin itseasiassa kirjoittaa huvikseni jossain vaiheessa kanssa vähän ajatuksiani ylös :D Joka tapauksessa useimmiten mulla viikonloput eroaa arjesta sen verran paljon, että paino on tähän asti joka viikko mennyt U:n muotoisella käyrällä: alku- ja loppuviikosta painan enemmän kuin keskellä viikkoa. Tällä viikolla viikonloppu meni aika samalla kaavalla kuin muutkin päivät, niin ei tullut mitään kummempia pompsahduksia painonkaan suhteen.

Liikunnan kanssa täytyy ehkä vähän rauhottua.. Loppuviikosta keho ei enää nimittäin jostain syystä enää palautunut normaalisti. En tiedä olenko vaan remponut kuntotasooni nähden liikaa viimeistään nyt tuon aloittamani kahvakuulahaasteen myötä, vai onko siinä joku muu juttu taustalla. Olo oli nimittäin muutenkin viikonloppuna aika outo. Yliväsynyt olin selvästi (sellainen sumussa vaeltava hihittelijä), mutta myös jostain syystä musta tuntui siltä, kuin kävisin jotenkin ylikierroksilla. Ei siis mitenkään huonolta, vaan siltä, että keho olisi täynnä adrenaliinia ja vaikka lihakset eivät olleet valmiita kuin korkeintaan kävelylenkkiin, niin mieli olisi halunnut salille vetelemään enkkoja ja välillä mun teki myös jostain syystä mieli lyödä jotakin. Ja tämä olotila jatkui siis pitkälle yöhön, enkä voinut sen takia myöskään juurikaan nukkua, vaikka olisi kyllä tarvinnut. Eilen illalla otin jotain nukahtamista edistävää rohtoa joka on joskus tullut hankittua ja sainkin aamuyöstä sitten unen päästä kiinni. Onneksi miehellä alkoi loma niin pääsin nukkumaan tänäaamuna kun olo vähän helpotti! 

Onkohan mulla vähän liikaa stressiä ja patoumia :D En kyllä sikäli usko, että se olo oli kuitenkin mun mielestä sellainen ihan yliliiallisesta innostumisesta johtuva, pystyväinen olo ja ajatukset laukkasivat myös tauotta ruokkien sitä oloa lisää. Tai sitten mun aivot vaan taas työstää jotain tärkeää tai "tärkeää" taustalla niin kovaa, että sekoan vähän siitä. Mä en nimittäin yleensä juuri elämäntilanteiden takia stressaile, vaan luotan siihen, että joko vaan teen mikä näyttää järkevältä, tai jos mikään ei asioihin perehtymisenkään jälkeen näytä järkevältä, niin mun aivot ratkaisee kyllä nää potentiaalisesti stressiä aiheuttavat tilanteet ihan itsekseen taustalla ja ilmoittelevat sitten kun alkaa olla valmista. Yritän kyllä aina tätä prosessia sörkkiä, mutta ei siitä koskaan tule mitään. Itseasiassa kun tarkemmin mietin, niin olen kyllä viimepäivinä saanut myös tavallista enemmän kaikkia laadultaan melko vaihtelevia luovia idiksiä, ehkä se olo johtui siitä.

Tulipas paljon juttua yhteen päivään, mutta pakko oli kirjoittaa vähän ulos ja ylös näitä muitakin juttuja :D


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti